Skargi i wnioski przyjmuje:
1) Bożena Prochwicz - dyrektor szkoły
w każdy czwartek, z wyłączeniem ferii zimowych i letnich w godzinach 14.30 - 15.30
w pokoju C1.14
2) Małgorzata Majka - wicedyrektor szkoły
w każdy poniedziałek, z wyłączeniem ferii zimowych i letnich w godzinach 10.00 - 11.00
w pokoju C1.14
3) w przypadku nieobecności dyrektora lub wicedyrektora w terminach, o których mowa w pkt. 1 i 2 skargi i wnioski przyjmowane są przez sekretarza szkoły w godzinach pracy sekretariatu
Regulamin przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków
w Zespole Szkół im. Br. Alojzego Kosiby
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dn. 14 czerwca 1960r.- Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz.U. z 2013 r., poz. 235 ).
2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dn. 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. z 2002 r., Nr 5, poz.46).
Rozdział I
Przyjmowanie i rejestrowanie skarg i wniosków
§ 1. 1. Wnoszący skargi i wnioski przyjmowani są przez:
1) dyrektora Zespołu Szkół– w każdy czwartek, z wyłączeniem ferii zimowych i letnich w godzinach 14.30 - 15.30 w pokoju C1.14;
2) wicedyrektora Zespołu Szkół – w każdy poniedziałek, z wyłączeniem ferii zimowych i letnich w godzinach 10.00 - 11.00 w pokoju C1.14;
3) w przypadku nieobecności dyrektora lub wicedyrektora w terminach, o których mowa w pkt. 1 i 2 skargi i wnioski przyjmowane są przez sekretarza szkoły w godzinach pracy sekretariatu
2. Skargi mogą być wnoszone:
1) pisemnie;
2) faksem;
3) ustnie do protokołu – załącznik nr 1
3. Przyjmujący skargę/ wniosek potwierdza złożenie skargi/wniosku, jeżeli osoba je wnosząca zażąda potwierdzenia.
4. W Zespole Szkół prowadzi się Rejestr skarg i wniosków wg wzoru – załącznik nr 3 Rejestr skarg i wniosków przechowuje się w sekretariacie Zespołu Szkół.
5. Rejestr skarg i wniosków posiada następujące rubryki:
1) liczba porządkowa;
2) data wpływu skargi/wniosku;
3) data rejestrowania skargi/wniosku;
4) dane osoby lub instytucji (imię, nazwisko/ nazwa, adres) wnoszącej skargę/wniosek;
5) informacja na temat, czego dotyczy skarga/wniosek;
6) termin załatwienia skargi/wniosku, krótka informacja o sposobie załatwienia sprawy.
6. Do rejestru wpisuje się także skargi i wnioski, które nie zawierają imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego- anonimy.
7. Do rejestru nie wpisuje się pism skierowanych do wiadomości szkoły.
8. Skargi i wnioski przekazane przez redakcje prasowe, radiowe i telewizyjne oraz organizacje społeczne podlegają rozpatrzeniu i załatwieniu w takim samym trybie, jak skargi i wnioski osób fizycznych i prawnych.
Rozdział II
Kwalifikowanie skarg i wniosków
§ 2. 1. Kwalifikowania spraw jako skargi lub wnioski dokonuje dyrektor Zespołu Szkół im. Br. Alojzego kosiby.
2. Każda sprawa zakwalifikowana przez dyrektora jako skarga lub wniosek wpisywana jest do rejestru skarg i wniosków.
3. Jeśli z treści skargi lub wniosku nie można ustalić ich przedmiotu, dyrektor wzywa wnoszącego o wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nieusunięcie braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania.
4. Skargi/wnioski, które nie należą do kompetencji szkoły, należy zarejestrować, a następnie pismem przewodnim przesłać zgodnie z właściwością, zawiadamiając o tym równocześnie wnoszącego albo zwrócić mu sprawę wskazując właściwy organ, kopię pisma zostawić w dokumentacji szkoły.
5. Skargi/wnioski, które dotyczą kilku spraw podlegających rozpatrzeniu przez różne organy, należy zarejestrować a następnie pismem przewodnim przesłać właściwym organom zawiadamiając o tym równocześnie wnoszącego, a kopie zostawić w dokumentacji szkoły.
6. Skargi/wnioski anonimowe po dokonaniu rejestracji pozostają bez rozpoznania.
Rozdział III
Rozpatrywanie skarg i wniosków
§ 3. 1. Skargi/wnioski rozpatrywane są według następującej kolejności działań:
1) przyjęcie, kwalifikowanie i rejestracja skargi/wniosku;
2) analiza treści skargi/wniosku;
3) w przypadku, gdy z treści skargi/wniosku nie można ustalić jej przedmiotu – wezwanie skarżącego do złożenia wyjaśnienia lub uzupełnienia w terminie 7 dni od daty otrzymania wezwania z jednoczesnym pouczeniem, że nieusunięcie braków spowoduje pozostawienie skargi/wniosku bez rozpoznania;
4) przeanalizowanie zarzutów w aspekcie prawnym;
5) zaplanowanie trybu działań / czynności postępowania wyjaśniającego, w tym:
a) ustalenie źródeł informacji, trybu i form ich zbierania,
b) ustalenie wykazu dokumentów przewidzianych do kontroli, badania,
c) przygotowanie narzędzi wspomagających wyjaśnienie sprawy, np. ankiet, listy pytań, kwestionariusza wywiadu, arkusza diagnostycznego, itp.,
6) w przypadku braku możliwości załatwienia skargi/wniosku w określonym terminie przygotowanie zawiadomienie o przedłużeniu okresu rozpatrywania skargi/wniosku wraz z podaniem przyczyny i planowanego terminu zakończenia;
7) analiza zebranych materiałów w postepowaniu wyjaśniającym, ustalenie stanu faktycznego, odniesienie się do stanu prawnego i zasadności zarzutów;
8) opracowanie odpowiedzi na skargę/ wniosek;
9) sformułowanie wniosków do dlaszej pracy celem poprawy wskazanego obszaru pracy szkoły, w przypadku gdy skarga / wniosek były zasadne.
§ 3. 1. Z wyjaśnienia skargi/wniosku sporządza się następują dokumentację:
1) oryginał skargi/wniosku;
2) notatkę służbową informującą o sposobie załatwienia skargi/wniosku i wynikach postępowania wyjaśniającego - załącznik nr 2;
3) materiały pomocnicze zebrane w trakcie wyjaśniania skargi/wniosku;
4) odpowiedź do skarżąceego, w której został powiadomiony o sposobie rozstrzygnięcia sprawy wraz z potwierdzeniem jej wysłania;
5) inne pisma, jeśli sprawa tego wymaga.
2. Odpowiedź do wnoszącego winna zawierać:
1) oznaczenie organu, od którego pochodzi,
2) wyczerpującą informację o sposobie załatwienia sprawy z odniesieniem się do wszystkich zarzutów/wniosków zawartych w skardze/wniosku,
3) imię i nazwisko osoby rozpatrującej skargę.
3. Pełna dokumentacja po zakończeniu sprawy przechowywana jest w sekretariacie szkoły.
Rozdział IV
Terminy rozpatrywania skarg i wniosków
§ 4. 1. Z Skargę/wniosek rozpatruje się bez zbędnej zwłoki.
2. Skargę/wniosek rozpatruje się:
1) do czternastu dni, gdy skargę wnosi poseł na Sejm, senator lub radny;
2) do miesiąca, gdy wszczyna się postępowanie wyjaśniające;
3) do dwóch miesięcy gdy sprawa jest szczególnie skomplikowana.
3. Do siedmiu dni należy:
1) przesłać skargę/wniosek do właściwego organu z powiadomieniem wnoszącego lub zwrócić ją wnoszącemu ze wskazaniem właściwego organu, jeżeli skarga/wniosek została skierowana do niewłaściwego organu;
2) przesłać skargę/wniosek do wnoszącego z odpowiednim wyjaśnieniem, jeżeli trudno jest ustalić właściwy organ lub gdy właściwy jest organ wymiaru sprawiedliwości;
3) przesłać odpisy skargi/wniosku do właściwych organów z powiadomieniem wnoszącego, jeżeli sprawy w nich poruszane dotyczą różnych organów;
4) przesłać informację do wnoszącego o przesunięciu terminu załatwienia skargi/wniosku z podaniem powodów tego przesunięcia;
5) zwrócić się z prośbą do osoby wnoszącej o przesłanie dodatkowych informacji dotyczących skargi/wniosku;
6) udzielić odpowiedzi w przypadku ponowienia skargi/wniosku, w której brak jest wskazania nowych okoliczności sprawy.
Publikacja dnia: 07.06.2021
Dokument z dnia: 07.06.2021
Dokument oglądany razy: 4902